reklama

Berky Jariabok a pravicoví kandidáti

„Fica nemôže poraziť žiadny pravicový kandidát. Môžu ho poraziť len pravicoví voliči," licituje dnešná Pravda sabinovského evanjelického politológa Berkyho Jariabka. K rozhovoru sa pripája nevesta Anna, dcéra Mária, synovia Michal a Jaroslav a milujúce vnúčatká Alex, Alexka, Max, Vaneska, Sabinka a Onur. Onurko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Hneď som Berkymu volal, ako to myslel. Mám jeho číslo,zapísal som si ho laňského leta v roku 1996 z vkusnej televíznej upútavky v televízii RTL: Nul-nul-draj-aaachciš! Nul-nul-draj-acht-nul-nojn! Rufen Sie an! Škoda, že ju vysielali tak neskoro v noci, dodnes som si nevyrovnal spánkový deficit z toho desaťročia.

„Na Fica nemá nikto," povedal mi Berky v dôvernom rozhovore, ktorý bol tak dôverný, že z diaľky pripomínal súlož. „Ale dohromady majú pravicoví kandidáti oveľa viac."

„Takže sme vyhrali!" zreval som a vyskočil od radosti. Hovorí sa tomu prerušovaná súlož.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Bohužiaľ, asi prehráme," povedal populárny scenárista Jariabok a trpko sa rozplakal. „V druhom kole Fico získa nul-nul-draj, acht-nul-nojn, finf-sex-draj, firmálenul hlasov."

Očividne tiež za mlada pozerával rovnaké programy ako ja. Máme, ako sa hovorí u nás, v Zalužanoch, rovnaký kultúrny backround.

„Vieš, Jano," oslovil ma dôverne, „v prvom kole sa nebude hrať o prezidenta, ale o to, kto sa dostane s Ficom do druhého kola. Pravicoví kandidáti sa budú biť nie o Ficovych voličov, ale o svojich. Budú sa urážať, znevažovať, kriminalizovať navzájom. Jeden z nich sa potom do druhého kola s Ficom dostane. Lenže ostatní kandidáti zo závisti a po tom všetkom, čo si v kampani urobia, utrpia takzvaný Mikloškovský syndróm a povedia, že svet tohto kandidáta je pre nich neprijateľný a keďže sú už unavení z volieb menšieho zla, radšej vyzvú svojich voličov, aby nevolili vôbec. A tak Fico vyhrá."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„No dobre," zaváhal som nekompromisne, „ale voliť budú voliči, nie kandidáti. A tí si predsa medzi Ficom a jeho pravicovým protikandidátom dokážu vybrať!"

Na to sa Berky Jariabok tak rozosmial, že sa smeje dodnes.

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu