reklama

Cirkev Svätej Tácky

Tento článok nie je sranda, nech už vyznie akokoľvek debilne. To sa naozaj stalo a považujem si za povinnosť sprostredkovať myšlienky Svätej Tácky širokej - alebo, ak mám byť politicky korektný, moletnej verejnosti. Písal sa 6.január 2007. Sedeli sme na Kysuciach na drevenici (viď foto na titulke môjho blogu) a v hojnej miere popíjali borovičku. Bolo nás zo päť - Ongar, Ungar, Grnt a ja - Brngar. Všetci máme aj občianske mená, len Grnt je Ťava. Tie mená máme už dlho, nesúvisí to so zázrakom, ktorého sme sa stali svedkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Vonku pršalo, vytrácal sa sneh, nebolo čo na práci, len sedieť a rozjímať nad pohárikom. I vhodil Ongar do pece použitú papierovú tácku. Potom sme pre zmenu chvíľu sedeli a rozjímali nad pohárikom, keď tu sa Ongar rozhodol priložiť a prekvapený zistil, že tácka nezhorela. Po 15 (slovom takmer osemnástich) minútach! Papierová tácka v kamenej peci, plnej žeravej pahreby z bukového dreva! Dali sme jej ešte tri minúty, otvorili znova pec a - asi tušíte čo - tácka tam ležala neporušené, v plnej svojej kráse. "Nezhorí v ohni pekelnom ten, kto nevinným jest!" (evanjelium podľa Grnta, 159/8). Toľko z histórie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cirkev Svätej Tácky patrí medzi najmladšie svetové náboženstvá, no napriek tomu už má množstvo priaznivcov. Námatkovo spomeniem Ungara, Grnta, Ongara, ale aj mnohých iných. Dokonca aj naše manželky vyjadrili v nedeľu (pretože ten víkend bol pánskou jazdou) pochopenie a žiadne také, že "umi sa už, ty sviňa ožratá" sa nekonalo. Zrejme cítili vo vzduchu auru nevinnosti Svätej Tácky. Chcete dôkaz? Keď som sa cestou z Bratislavy do Brna manželky v aute spýtal, či cíti vo vzduchu silu Svätej Tácky, povedala: "Samozřejmě, sluníčko. Spinkej." Mimochodom, väčšina cirkví vznikla na pánskych jazdách. To sa len domnievam, ale zotriem pod čiernu zem každého, kto mi bude v tomto protirečiť. Človek musí niečomu veriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zakladatelia cirkvi Svätej Tácky sú štvorjediní, čo je moderným prvkom, ktorý sme vniesli do náboženstva. Vyjadruje pluralitu, demokraciu a čiastočne môže súvisieť aj s borovičkou. Štvorjedinosť spomínam preto, aby si niekto nemyslel, že keď mi pošle papierovú tácku a ja, ako Brngar, spoluzakladateľ cirkvi mu ju posvätím, tak ho tácka bude ochraňovať. Na to, aby akákoľvek papierová tácka dostala svätú moc, musia ju posvätiť aj Ungar, Ongar a Grnt (občianskym menom Ťava). To sa týka aj krstu, svadieb a pohrebov.

Na záver ešte modlidba, odriekaním ktorej sa dostanete pod ochranné krídla Svätej Tácky a prestanú vás trápiť problémy Štefana Hríba, alebo ťaživý stres, do ktorého sa dostal Hugo Chávez pred stretnutím s Róbertom neviemakým:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Skláňam sa pred Tebou, Svätá Tácka,

ktorá si nepoškvrnená ohňom prešla,

pretože nevina tvoja silnejšia plameňov je.

Dopraj mi svojej nevinnosti,

pretože ja som vinným hriešnikom,

aj keď si na všetko nespomínam.

Daj mi silu, aby som neplakal nad starými hriechmi,

ako ťa prosím o silu, aby som ďalšie nespáchal.

V nevinu tvoju verím."


Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu