reklama

Nedeľa s Katkou

V nedeľu ráno som sa zobudil vysmiaty ako petržlen s vidinou hadieho dňa: ležať a jesť. Mám na to právo, veď som sa v detstve dobre učil. Síce v tom nenachádzam súvislosť, ale chcel som o sebe napísať niečo pekné. Lenže, človek mieni, pán Boh mení. Dcéra Katka (nech je k nej Harabin milostivý) ma prinútila splniť sľub, ktorý som jej dal zrejme v pomätení zmyslov, alebo pod vplyvom omamných látok na báze chmeľu - ísť nakupovať handry! Vybrali sme sa do košickej Optimy (to som sa cestou ešte za volantom usmieval, veď o hodinu sme doma. Debil!) nakúpiť pár tričiek a nejaké nohavice. Dámy nech radšej ďalej nečítajú, pointa sa, pri všetkej úcte, míňa s ich chápaním. Potrebujem chlapský súcit a ubezpečenie, že som bol statočný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)
Obrázok blogu

Hneď v prvom obchode sme našli nohavice, ktoré sa jej páčili a boli jej dobré. Spokojne som zachrochtal, reku, berieme, nie sú ani drahé, ešte sa ti do limitu zmestia aj nejaké tričká. Kdeže! Napriek tomu všetkému sme ich nekúpili, lebo nákupom hneď v prvom obchode by sme získali čas. A ten my potrebujeme čo? Premrhať. Katka si ich ukryla za nejaké "škaredé gate, ktoré si určite nikto nekúpi" s tým, že ak nenájdeme nič lepšie, potom sa pre ne vrátime. Skutočne sme ich asi o sedem hodín kúpili. Tieto biele.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V ďalšom obchode viselo na kovovom stojane asi sedemsto tričiek. "Len sa tu prehrabem, musím si pozrieť všetky," povedala Katka, čo ma naplnilo nádejou, že do jesene budeme doma. Chcel som stihnúť Všech svätých.

Obrázok blogu

Našli sme takéto strieborné tričko. Lesklo sa ako šupiny pstruha, ako chrbát prístavného nosiča za čias slávneho Tutanchamona. "Toto si chceš kúpiť?!" pýtam sa zdesene. Pozrie na mňa zhovievavo a nahováram si, že aj s láskou. "Nie oci, predať."

Obrázok blogu

Po chvíli vraví: "Pekné je, páči sa mi. Odložíme si ho a pôjdeme do Terranovy."

"Prečo si ho nekúpiš hneď, keď sa ti páči?"

"Oci, prosím ťa... Poďme."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozerali sme rifle. Vravim si, reku, fasa. Všetky sú na jedno kopyto, to vyberieme raz-dva. Nemusím vysvetľovať, aký som bol naivný hlupák, však? Našli sme nejaké za 3 300 korún. (Nohavice, chápete?) "Svätá Tácka! Také drahé!" zdesene som zvolal. "Oci ticho! Tvár sa, že sa nám nepáčia!"

Po nejakých dvanástich dňoch nakupovania mi celkom logicky vysvetlila, prečo sme tam tak dlho. "To je ich chyba, že si neviem vybrať. Keby mali lacnejšie, tak by som si vybrala." Okolo obeda konečne prišiel na psa mráz. Unavene si sadla (ešte sme nemali nič kúpené, okrem náramku, ktorý som jej tajne kúpil, keď si skúšala nejaké tričká v Kenvele)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


a povedala vetu, ktorá mi vliala do žíl nádej: "Bože, ja som taká zúfalá pri tomto! Neznášam zúfalstvo!" Netrvalo dlho a stál som pri kabínkach ovešaný ako vianočný stromček. "Toto ma baví!" vykrikovala spoza závesu. "Chápeš?"

Obrázok blogu

A skúšali sme, nekonečné množstvo prepotrebných vecí. Mnohé sme, kupodivu, aj kúpili. Napríklad aj toto.

Obrázok blogu

Keď sme už mali niekoľko tašiek, povedala: "Sorry oci, že ti kazím zábavu, ale už chcem ísť preč. Som fakt unavená." Prežil som tie hodiny bez cigarety a bez piva. Nachodil som sa ako šerpa a odmenou mi okrem vybieleného účtu bol aj šťastný úsmev dieťaťa.

Obrázok blogu

Ale musím sa priznať, že som si to užíval. Cestou domov som jej dokonca v Bille kúpil jablko. To bude mať do piatku, aby si nemyslela, že si tie peniaze ťahám z prsta.

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu