reklama

Berky Jariabok a cirkev

Predseda Slovenského olympijského výboru Berky Jariabok sa nechal inšpirovať katolíckou cirkvou a žiada Ministerstvo dopravy, aby v obciach ponechalo šesťdesiatku ako maximálnu rýchlosť. Vy predsa do toho nemáte čo kecať! Čo majú pravidlá cestnej premávky spoločné s olympijským výborom! ohradil sa minister dopravy Ľubomír Vážny. Aký ste zrazu múdry! zvolal Jariabok, netajac úprimné prekvapenie. Zrejme u ministra neočakával túto osobnostnú črtu. O slovo sa prihlásil aj redaktor Harabin z regionálneho občasníka Spravodlivosť a povedal: Pán Jariabok má pravdu! Aj my sme okresali zákon o predmanželskej zmluve, lebo sa nepáčil katolíckej cirkvi. A tiež - musíte uznať - biskupi vedia o manželstve prd makový a vôbec, skutočne vôbec, sa ich manželstvo netýka a ani nebude.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (65)

"Čo je vlastne cirkev?" spýtal sa ma ožďanský vykupovač zajačích koží Berky Jariabok, keď sme boli spolu na hríby. "Sú to obchodní zástupcovia Boha," povedal som, celý hrdý na tú prekliate dobrú metaforu. "Hovno!" povedal Jariabok. "Sú to obyčajní civilisti zamestnaní v spoločenskej organizácii, ktorí sú platení za to, aby obhajovali záujmy časti veriacich. Ich pracoviskom je kostol a klientelou tí veriaci, ktorí sa k nim hlásia. Boh, ak existuje, si ich nevybral, ani ich nepozná."

S tupým pohľadom som si zašprtal v nose. Vôbec som mu nerozumel. "Veď koľko dobrého pre nás v histórii farári urobili? Prečo si na nich taký nabrúsený?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nie som. Dokonca si myslím, že koncentrácia slušných ľudí medzi farármi je vyššia ako u zvyšku spoločnosti. Ale rovnako sa môže pochváliť aj detský folklórny súbor Lieskovček. Na Harabina nadávam. Ako môže meniť zákon len preto, lebo si to žiada pár chlapov, ktorých nikto z nás nevolil? Keby to bol zákon o cirkvi, o kostoloch, o vyučovaní náboženstva, chápem, nech sa hrajú na svojom piesočku. Ale prečo má život mňa, občana, ovplyvňovať názor nejakého biskupa? To je to isté, ako keby Ministerstvo práce ustúpilo Združeniu workoholikov Slovenska a zaviedlo 60-hodinový pracovný týždeň, lebo im sa to zdá správne."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Nerozumiem," povedal som a - aby mi uveril - zatváril som sa mimoriadne hlúpo.

"Pozri," povedal richnavský starosta Jariabok, "kto nechce podpísať predmanželskú zmluvu, nech ju nepodpisuje. Ale akým právom vláda kvôli požiadavkám cirkvi pripraví o túto možnosť aj ostatných?"

Pozeral na mňa a čakal odpoveď. "Dobre," povedal som, dúfajúc, že som trafil tú správnu.

"Minule cirkev odmietla národný program sexuálneho zdravia, pokračoval nemecký ovčiak Berky Jariabok. "V prvom rade, dobrý biskup nemá čo mať sexuálne zdravie a dobrý veriaci s ním nemá mať problém. Prečo potom kecajú do toho, že my, ostatní, chceme túto prepotrebnú osvetu šíriť tam, kde chýba?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Mali by sme skončiť," povedal som. "Toto už začína byť rúhanie."

"Rúhanie v slovách je rúhaním voči cirkvi a to ma netrápi. Rúhanie voči Bohu je v myšlienkach."

Týmito nesmrteľnými slovami sme sa rozlúčili. Aj tak som z toho chuj. Čo mi to vlastne ten magor celý čas rozprával? Že nám zavedú 60-hodinové manželstvá, či čo?

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu