reklama

Neverím a nepopieram

Rozprúdila sa nám tu diskusia o ateizme a viere (Pietruchová, Lettrich), ale keďže sa nemôžem pridať k žiadnej strane, tak si svoju stranu vytvorím. Ja napr. neverím v existenciu Boha, ale nepopieram, že existuje. V tom nie je rozpor. Neverím v existenciu mimozemských civilizácií, ale nepopieram, že existujú. Aby som veril, potrebujem dôkaz. Aby som neveril, stačí mi absencia dôkazu. Veriť v Boha by pre mňa znamenalo zahodiť pochybnosti a začať veriť v iracionálne subjektívne presvedčenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (141)

Zoberte si malé dieťa. Narodí sa úplne"prázdne". Keby ste ho na dvadsať rokov izolovali od všetkýchinformácií a vplyvov a potom ho naučili rozprávať a spýtali sa ho, či verí vBoha, pravdepodobne by sa opýtalo, čo to je. Boh je sprostredkovaná informácia,nezjaví sa len tak hocikomu. Človek sa nerodí kresťanom, budhistom, čimoslimom, ale sa ním stáva vplyvom rodiny, spoločnosti atď. Ani ateistom sačlovek nerodí. Tiež sa ním stáva. Podľa toho, či je preňho absencia dôkazudôkazom, alebo jeho absenciou. Ale tiež aj podľa toho, v ktorom odstavci preneho určité legendy prestanú byť uveriteľné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príbeh Ježiša Krista sa pre mňa skončil jehosmrťou. Aj Budha umrel, aj Mohamed. Perún, Zeus či Sobek, tí hádam ani nežili. ABoh, či Duch Svätý, to sú odstavce v legendách, informácie, ktoré sú písomne aústne predávané z generácie na generáciu a do môjho sociálneho priestorunepreniklo nič, kvôli čomu by som im mal uveriť.

A čo sa cirkvi týka, nuž, človek môže milovaťfutbal a nemusí pritom uctievať Slovenský futbalový zväz. Len toľko.

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu