reklama

Ako si zarúbať cestu do Grécka I

Veľakrát sme sa s Jamais (to je moja manželka) snažili pochopiť, prečo je Slovensko v porovnaní so susedmi stále také zaostalé. Prečo sme v relevantných ukazovateľoch stále na chvoste únie, keď sme relatívne rozumní, relatívne pracovití, relatívne slušní. A nie a nie to pochopiť. Až sa mi naraz rozsvietilo - nie sme ani rozumní, ani pracovití, ani slušní. Neviem si spomenúť, v čom dôležitom prevyšujeme svojich susedov. Prečo sme vo všetkom dôležitom medzi poslednými? A naraz mi len došlo že je to preto, lebo sme prefíkaní pokrytci. Podvádzame, klameme, okrádame štát. Ťaháky v škole, podvody pri skúškach, klamstvá v životopisoch, falošné péenky, nedodržiavanie dopravných predpisov, podvody na daniach, práce bez faktúry, nelegálne pálenice... Zatajovanie, klamanie, porušovanie nás sprevádza celým životom. Má niekto pocit, že pácha zločin, keď sa inštalatéra nevinne spýta: „A bez faktúry by to bolo za koľko?" Volíme ľudí, ktorí sú nášmu obrazu blízki. A potom sa čudujeme, že sú ako my.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Veď kde inde by firma ako 99% mala tak vysokú podporu? (Nehádajte sa, Veci verejné boli predsa len marketingovo o pár levelov vyššie) Kde inde by plytkému a gestuálnemu Matovičovi sadlo na lep toľko národa? Mnohí z nich sa po odchode z jeho kandidátky ešte cítili urazení, namiesto aby sa prepadli od hanby. Kde inde by Nora Mojsejová... Panebože, veď to sa ani len napísať nedá!

Keď som raz napísal, že končím s SDKÚ, lebo sa nedokážu normálne obhájiť a robiť to za nich ma už nebaví, tak mi kamaráti zo SAS a KDH písali, že dobré ráno, Jano. Ako keby som to bol len ja, kto sa potreboval zobudiť. Keď som pred voľbami vravel kamarátom z kandidátky SAS, že ich nebudem voliť, lebo mi vadí Richard Sulík, tak som mal pocit, že ma považujú za zločinca, keď som uprednostňoval SDKÚ. A teraz si mnohí z vás určite pomyslia, a ja sa k vám ochotne pridám, že som idiot, keď som uprednostnil SDKÚ. A kým sa tu takto pekne hádame medzi sebou, tak hlavní vinníci celého slovenského marazmu (nie jediní, ale hlavní) sú mimo hry.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SDKÚ, SAS, KDH, Most - jediné politické strany na Slovensku, ktoré majú potenciál normálne a rozumne spravovať krajinu, sa medzi sebou žerú ako besní psi a za chrbtom si kujú pikle so Smerom, Matovičom a s nami. Môže sa toto stať v normálnej krajine? Vďaka kauze, v ktorej šlo o milióny eúr (Gorila), sa stáva prijateľnou politická strana SMER, ktorá krajine uškodila v prepočte na eurá v NÁSOBKOCH viac (to rátame len známe kauzy a len finančnú újmu)! Robert Fico, ktorý bol ešte pred dvomi rokmi v našich kruhoch právom považovaný za arcilotra, je zrazu partnerom do diskusie, ba čo viac, do vlády? A naopak - SDKÚ, ktorá historicky - či sa vám to páči alebo nie - urobila pre potlačenie korupcie na Slovensku viac ako ktokoľvek iný, dovolím si dokonca tvrdiť, že viac, ako všetci ostatní dohromady - je teraz čiernym Petrom, s ktorým sa neradno paktovať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som pred šiestimi rokmi začínal na tomto blogu, mal som pocit, že sme tu jedna krvná skupina. Po každom článku som cítil úľavu. Teraz sa tu cítim ako renegát, medzi tými sfanatizovanými occupy-Wall-Street-pseudodemokratmi a rýchlokvasenými politológmi.

Teraz mi napadlo, že som chcel písať úplne o inom. Toto mal byť len úvod.

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu