reklama

Slušný Róm – slušný odpad II.

Nebudem tu rozoberať, ako a kto by mal riešiť problémy rómskych osád. To som neriešil ani v prvej časti tohto článku. Chcem len vysvetliť to, čo som – súdiac podľa diskusie – zanedbal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Človek, ktorý sa vymaní spomedzi tých, ktorí nemajú úctu k vzdelaniu, práci a iným ľuďom, ktorí často a možno aj radi kradnú a nezriedka smrdia ako prasce (sú známejší ako tzv. rómsky problém) už nemá byť s touto skupinou ničím spájaný. Preto mi vadí, keď sa tomu aj oficiálne hovorí rómsky problém. Samotný fakt, že je niekto Rómom, neznamená a priori že s ním máme problém. A už vôbec to neplatí v prípade človeka, ktorý síce je čierny ako uhoľ a ctitelia ho volajú Dežko Berky, ale vyrastal v poriadnej rodine a žije slušným životom. Nech mi nikto nehovorí, že takí nie sú. Pochádzam od Rimavskej Soboty a poznám ich dosť na to, aby som vedel, o čom hovorím. Mám medzi nimi aj kamarátov a bývalých spolužiakov a takýto článok im dlhujem. Tebe, Ondro Žigmund, za to, že sme sa v detstve mlátili a kradli drevené jahody, tebe, Dano Gonda, predseda našej triedy, tebe, Lali, ktorý si nedávno umrel, aj bratom Čonkovcom, ktorí sa s nami neožierali v krčme, pretože sa doma učili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sa má cítiť Róm, ktorý sa vymanil z dehonestujúceho prostredia osád, keď za ním niekto príde a povie mu choď tam a agituj, sú to tvoji ľudia, tvoja krv. Nech tvoje deti vidia, kde majú korene.

Ja tvrdím - nie sú to jeho ľudia. Jeho povinnosti voči nim sú také isté, ako moje - a teda žiadne.

Vravím teda ešte raz - nič také, ako rómsky problém neexistuje a slušný Róm nepatrí do problémovej skupiny ani len svojim tieňom.

Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu