reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x
reklama

názory

Vážený pán Ježiš (otvorený list)

Ján Babarík

Vážený pán Ježiš (otvorený list)

V zdraví sme oslávili 2016.narodeniny Ježiša, je načase naliať mu čistého vína. Veď už je na to dosť veľký. Priam starý.

  • 27. dec 2016
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 4 017x
  • 399
Oddeliť zrno od pliev

Ján Babarík

Oddeliť zrno od pliev

Hádam by bolo načase trochu ubrať plynu a emócií z tých článkov a statusov o imigrantoch a pridať trochu racionality, alebo, ako hovoríme my, Zalužanci, ra... onô.

  • 28. aug 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 280x
  • 16
10 právd o imigrantoch

Ján Babarík

10 právd o imigrantoch

Považovať imigrantov a´priori za dobrých je rovnako hlúpe, ako ich považovať za zlých. Napísať „som za“ je rovnaká kravina, ako napísať „som proti“. Je to podobné, ako napríklad s ťažbou dreva.

  • 17. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 422x
  • 39
Majdan: Klzká cesta k zabíjaniu

Ján Babarík

Majdan: Klzká cesta k zabíjaniu

Je veľmi ťažké napísať niečo o Ukrajine a nevyprovokavať tým iracionálnu diskusiu. Je to priam nemožné, keď máte na srdci aj výhrady voči demonštrantom.

  • 21. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 187x
  • 53
Obrazom čoho sú neonacisti v Nitre?

Ján Babarík

Obrazom čoho sú neonacisti v Nitre?

Dnešný komentár Lukáša Filu Proti násiliu, má, podľa mňa, niekoľko hrubých chýb. Pre tých, ktorí nie sú v obraze, stručné zhrnutie: objavilo sa video (linka v článku), na ktorom skupina holohlavých neonacistov zo súkromného kartárskeho klubu brutálne napadla majiteľa susedného baru a jeho hostí. Takéto útoky robili opakovane. Polícia za 16 týždňov nebola schopná ničoho, hoci tváre útočníkov sú na videu jasne viditeľné.

  • 28. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 297x
  • 57
reklama
Bojím sa ťa ako Brusel kríža

Ján Babarík

Bojím sa ťa ako Brusel kríža

Súťažná otázka: Do ktorého roku by ste datovali tento výrok: Svätožiara a kríž na minci sú neprípustné symboly. a) 1950, b) 1980, c) 2012. Na žiadosť Európskej komisie a (údajne) aj niektorých krajín EÚ zmenila Slovenská národná banka podobu pripravovanej pamätnej mince a Cyrila a Metoda na nej pripravila o svätožiaru a kríže. Čo nám môže byť úplne ukradnuté, pretože nominálna hodnota mince tým nestratila nič, zberateľská narástla.  Mne, ako neveriacemu klampiarovi to môže byť ukradnuté dvakrát. Ako občanovi členskej krajiny EÚ mi to však jedno nie je.

  • 22. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 471x
  • 76
Prečo v Košiciach zomrela žena na prechode pre chodcov

Ján Babarík

Prečo v Košiciach zomrela žena na prechode pre chodcov

V stredu večer sa na križovatke v Košicicach zrazili dve autá. Jedno sa snažilo prejsť na červenú, narazilo do druhého a odhodilo ho smerom na ženu, ktorá stála s kočíkom uprostred cesty. Nehodu neprežila. Čo robila uprostred cesty?

  • 23. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 15 923x
  • 154
Ako sa z Grécka ozývalo, tak sa z Grécka ozýva

Ján Babarík

Ako sa z Grécka ozývalo, tak sa z Grécka ozýva

A už vás mám plné zuby, vy siesta jedna peloponézska! Už vtedy som sa čudoval, keď som bol u vás na dovolenke. Reku, kto v tomto štáte pracuje? Veď oni len spia, pijú a tancujú! A tu ich máš - deväťdesiat platov za rok, do dôchodku pomaly už pred narodením, dovolenka častejšie ako menzes a keď im barman blikne svetlami a ohlási koniec flámu, tak sa ešte búria! Čo sme videli keď bankrotoval Island? Hrdý a húževnatý národ, ktorý od hanby hádam ani nespal. A Gréci? Otázka dňa: Keby sme sa pozreli do zrkadla, na koho by sme sa viac podobali?

  • 5. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 138
Boh a doboha!

Ján Babarík

Boh a doboha!

Boh určite nie je ješitný gašparko, ktorý urazene trucuje na oblakoch zakaždým, keď sa nejaký Paľo, Ďuro alebo O'Brian potkne o skalu a povie: Ktorý magor vymyslel skalu, doboha!" Kto zneužije meno Boha k tomu, aby sa pasoval za jeho ochrancu, je rúhač ako hrom a po schvalení takéhoto zákona by mal byť prvý postavený pred súd. Niežeby som bol veriaci, ale ani futbalista nie som a neberie mi to právo zaujímať sa o futbal.

  • 7. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 83
Zlomený Mojsej a pijavica

Ján Babarík

Zlomený Mojsej a pijavica

Dvaja burani si zaplatili mediálny priestor a boli tak neskutočne trápni a hlúpi, že bolo ťažké nesledovať ich. Necítim potrebu začať článok vysvetlením, kto sú Mojsejovci, pretože správne predpokladám, že to každý vie. Nespomínam si, že by som niekedy stretol človeka, ktorý by ich nepoznal, alebo ktorý by ich mal rád, či si ich, nedajbože, vážil. Veru tak, dvaja trápni šašovia, ktorí sa radi predvádzali v takom oblečení, ktoré by si súdny človek neobliekol, ktorí mali dom zariadený tak neskutočne gýčovo a snobsky, že by v ňom našinec dostal hnačku. A ešte stále ich meno v titulku znamená takmer na všetkých portáloch - vrátane sme.sk - vysokú čítanosť. Lenže teraz nie preto, že by sme boli zvedaví, akú hovädinu zase vypotili. Teraz preto, lebo nás fascinuje Braňove nešťastie a Norin cynický vstup do ponúknutého mediálneho priestoru.

  • 3. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 189
reklama
Mojim milým cigaretám

Ján Babarík

Mojim milým cigaretám

Až tu, v Košiciach, cítim, ako sa vám otvárajú zdravotné karty vo vreckách. A just si to napíšem! Cigarety, ó, spomienka na vás ma stále šteklí v podbrušku. Vzhľadom  na to, čo sa zo mňa bez vás stalo, by som mal skôr napísať „ v podbachore, aký nemá páru". Už dlho, predlho nefajčím a nechystám sa začať, ale spomínať neprestanem. Veď z čohože už má mať našinec radosť, ak nie z cigariet, piva, pálenky, alkoholu, manželky, detí, práce (:D), hríbov, priateľov, televízie, kníh, novín, prechádzok, sledovania futbalových a hokejových zápasov v krčme Garáž pri mlynskom náhone, voľakedy to bolo pôvodné koryto Hornádu, potom Hornád odklonili, návštev u Ivana Riasa, spojených s aktívnou degustáciou liehových nápojov, manželku a deti som už spomínal?, určite úplne vpredu, čo? lebo tak to má byť, výletov po Slovensku, práce v záhrade, varenia (práve som naložil hermelín: baranie rohy, provensneviemaké korenie, cibuľa, cesnak, olivy, čierne korenie, paprika, olivový a slnečnicový olej, darmo sa vytešujem, zožerú ho rodinní priatelia Beata s Marianom, boha im.) A z dobrého tabaku, samozrejme. A ešte z kyslej kapusty.

  • 27. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 51
Ako vynadať starostovi?

Ján Babarík

Ako vynadať starostovi?

Keď som doteraz skoro ráno vstal a pustil sa s chuťou do práce (len žartujem, samozrejme), mohol som si na plné hrdlo, dokonca aj na úrade, zakričať: Ranní ptáče dál doskáče! Ale čo teraz, po novom jazykovom zákone? Aký je slovenský ekvivalent tejto ľudovej hlúposti? Rané vtáča... Čo?!

  • 6. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 30
Štyri týždne nefajčím a neviem, čo je absťák!

Ján Babarík

Štyri týždne nefajčím a neviem, čo je absťák!

A tento pokus myslím vážne, na rozdiel od toho posledného. V decembri moje nefajčenie trvalo tak dlho, ako erekcia duba letného. Lenže tentokrát som zaplatil 60 eur a čo? Nefajčím. Bol som s kamarátmi na pivo, húlili okolo mňa ako Irokézi a ja som sa len chápavo usmieval. Bez absťáku!!! Toto je metóda ako prasa. Prasačia metóda, ako hovoríme my, pleps, prasacia, ako hovoria oni, high-plebs.

  • 19. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 59
Ruky preč od slovenčiny

Ján Babarík

Ruky preč od slovenčiny

Pubertiak, ktorý od Orangeu dostal permanentku do posiľňovne, sa stretol s primátorom mesta Martina, ktorý má prasací rypák veľký ako nákladiak. Spoločne oslovili okoloidúcu paniu, ktorá viedla na vôdzke psa a v ruke mocne, hoj mocne, trímala denník Zme - tie pravé noviny. 2500 jazykov na svete čelí zániku. Mnohé preto, lebo sú nahrádzané silnejšími. Slovenčina medzi ne rozhodne nepatrí a preto sa jazykovedci rozhodli chrániť ju pred vnútorným nepriateľom.

  • 4. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 745x
  • 173
Dať facku malému Jánošíkovi

Ján Babarík

Dať facku malému Jánošíkovi

Ľudia si o ňom hovoria, aký je to fasa chlap, bohatým berie a chudobným dáva a pritom je to obyčajný lupič, ako jeho veľký vzor, t.č. na pravde Božej. Ale jedno mu uprieť nemožno - je to najpopulárnejší politik na Slovensku, jeden z najpopulárnejších a najdôveryhodnejších, akých sme kedy mali. Či sa nám to páči, alebo nie. Toľko prieskumy verejnej mienky a výsledky volieb. Teraz máme po prvýkrát počas jeho krivovlády reálnu možnosť dať mu elegantnú facku a stlačiť ho k zemi. "Stačí" poraziť Gašparoviča. Bola by to prvá veľká Ficova prehra. Politická neistota by bola jeho arogantnému egu viac ako prospešná.

  • 23. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 917x
  • 128
reklama
Trikrát a dosť pre deti

Ján Babarík

Trikrát a dosť pre deti

Pôvodne som plánoval, že v perexe spomeniem zopár prípadov strieľania a násilia v školách. Našiel som ich však na nete tak veľa, že sa mi odnechcelo ich spomínať ešte aj v článku. V záplave príbehov o detských kovbojoch som si všimol jedno - nestrieľajú po sebe na diskotékach, futbalových tréningoch, supermaketoch, alebo doma. Strieľajú v školách. K barmanovi na diskotéke si pätnásťročný zmrd nedovolí to, čo si dovolí v škole k učiteľke (alebo učiteľovi, budem hovoriť o učiteľkách, mysliac tým obe pohlavia). A prečo si dovolí učiteľku vyťahať za vlasy? Nie preto, že je fyzicky slabšia, to by ťahal za vlasy každého tretieho človeka na ulici. Ani preto, že nema záujem o vzdelanie, to by ju jednoducho len ignoroval. Viete, prečo si pes s obľubou líže gule? Pretože MÔŽE!

  • 6. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 135x
  • 130
Neverím a nepopieram

Ján Babarík

Neverím a nepopieram

Rozprúdila sa nám tu diskusia o ateizme a viere (Pietruchová, Lettrich), ale keďže sa nemôžem pridať k žiadnej strane, tak si svoju stranu vytvorím. Ja napr. neverím v existenciu Boha, ale nepopieram, že existuje. V tom nie je rozpor. Neverím v existenciu mimozemských civilizácií, ale nepopieram, že existujú. Aby som veril, potrebujem dôkaz. Aby som neveril, stačí mi absencia dôkazu. Veriť v Boha by pre mňa znamenalo zahodiť pochybnosti a začať veriť v iracionálne subjektívne presvedčenie.

  • 29. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 141
Úplatok ako investícia

Ján Babarík

Úplatok ako investícia

Jeden zločinec podviedol druhého, ten ho udal a súd mu prisúdil náhradu škody. Za to, že sa im chystaný zločin nevydaril. To, že som takto pochopil kauzu košického viceprimátora Čuňa, je zrejme následok úrazu hlavy, ktorý som utrpel v ranom detstve. Lebo senát Špeciálneho súdu to videl inak.

  • 20. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 60
Ježiškom môže byť aj černoch

Ján Babarík

Ježiškom môže byť aj černoch

Oproti Santa Clausovi má Ježiško jednu nepopierateľnú výhodu - nemá telo a preto sa v jeho mene ľudia nemusia hádať. Toto treba uznať aj moslimom. Mohameda nesmú znázorňovať a preto sa dodnes nevie, či to bol chlap ako hora, alebo len nejaký 90-kilový chriašteľ. Ale vráťme sa k Santa Clausovi. Môže ním byť černoch alebo žena? Alebo dokonca černoška? S prihliadnutím na fakt, že je to Američan, tak najpravdepodobnejším profilom Santu v najbližších rokoch je homosexuálna nezamestnaná černoška, ktorá trávi voľný čas ochranou veľrýb.

  • 19. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 40
Princ Charles ohrozuje turistov

Ján Babarík

Princ Charles ohrozuje turistov

Akoby v Anglicku nemali dost cudzích teroristov, ešte aj princ Charles musí desiť bezbranných turistov. Nebyť všadeprítomných inšpektorov Health and Safety (niečo ako Inšpekcia bezpečnosti práce, ale oooveľaaaa srandovnejšie), bohvie, koľkých by stihol pozabíjať. Ale už by to malo byť v poriadku. Včas odhalili jeho krvilačné úmysly. (Môžem sa aj na hlavu postaviť, k tomuto článku sa nedá napísať seriózny perex. K takej hovädine...)

  • 3. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 400x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu