reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x
reklama

na slovenskú nôtu

Igor Matovič – obyčajný ... čo?

Ján Babarík

Igor Matovič – obyčajný ... čo?

Po prvom lapsuse s pokusom o podplatenie som si povedal, že chlapec je neskúsený, nevie odhadnúť akciu a reakciu vo vysokej politike. Potrebuje čas. Dnes sa pri laickej psychoanalýze poslanca Matoviča môžem dopracovať k trom výsledkom. Ani jeden nie je povzdudzujúci.

  • 28. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 21 822x
  • 162
Fico zase, Iveta Radičová opäť

Ján Babarík

Fico zase, Iveta Radičová opäť

Dnes sa na STV už po druhýkrát stretli Fico a budúca premiérka Iveta Radičová. A hoci je tam oproti ich prvému duelu z 31.5. cítiť u Ivety Radičovej istý posun v ochote bojovať za svoj priestor, stále môžem skonštatovať len jedno: Fico zase klamal až sa prášilo, Radičová mu to opäť umožnila.

  • 27. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 027x
  • 53
Zavolajte Bútoru!

Ján Babarík

Zavolajte Bútoru!

Staré perzské príslovie hovorí, že po voľbách je každý . S tým sa dá len súhlasiť. Kým vo Ficovej garnitúre bolo odborných a politických osobností ako šafránu, v tej ďalšej ich bude trochu viac, ako treba. Aby sa nám, reku, nepohádali ešte skôr, ako sa stihnú posekať! A preto som sa zamyslel, čo bolo odo mňa veľmi láskavé, a ako správny perzský som vymyslel toto:

  • 14. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 699x
  • 108
Nech voľby nie sú amnestiou

Ján Babarík

Nech voľby nie sú amnestiou

Keď niekedy na prelome rokov 1999 a 2000 vtedajší minister spravodlivosti Ján Čarnogurský odmietal trestné stíhanie Vladimíra Mečiara s odôvodnením, že nemožno trestne stíhať zakladateľa štátu, vravel som si áno, dobre robí. Nechce aby Mečiara stíhali, lebo jeho voliči sú militantní, sfanatizovaní a stádovití barani a my, jeho nevoliči, sme zase tak silno protimečiarovskí, že keby Mečiara zavreli, mohlo by byť horúco. Čarnogurský to takto zaonačil, vravel som si, aby bol pokoj. S odstupom času sa to ukázalo byť elegantným nakakaním si do vlastného hniezda.

  • 11. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 245x
  • 37
Já nejsu žádné rasista, pro mně Fico jako Hanzel

Ján Babarík

Já nejsu žádné rasista, pro mně Fico jako Hanzel

Priznám sa, že prestrelku medzi Ficom a Hanzelom príliš pozorne nesledujem, lebo sa mi (aj mojej žene) v týchto dňoch narodil syn. Volá sa Christian Lucas Babarík. Robím si srandu, samozrejme. Volá sa Vavro. Ale naspäť k téme: Čo sa nám tu objavil nový Gaulíder? Dlhé roky priráža boľševníkovi a odrazu sa mení na bojovníka za pravdu?

  • 2. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 204x
  • 37
reklama
Mal som konšpiračný sen

Ján Babarík

Mal som konšpiračný sen

I have a dream, ako s obľubou hovorieval kežmarský pokrývač Berky Jariabok, kým nestmavol a nepremenoval sa na akéhosi, dnes už nebohého, protestanského kráľa. Už som ako Dan Brown, do kelu. Sám sa nestíham sledovať. Jednoducho, mal som sen o tak absurdnej konšpirácii, že som sa rozhodol oň s vami podeliť. Nieže by ste o to nejak extra stáli, ale rodičov a články si človek nevyberá. A prisahám, že tá huba, ktorú som pred chvíľou nakrájal do polievky, bola hliva!

  • 1. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 457x
  • 11
Financovanie SDKÚ sa končí o pol štvrtej

Ján Babarík

Financovanie SDKÚ sa končí o pol štvrtej

Premiér Fico bilancoval štyri roky svojej vlády a dospel k zaujímavému poznatku - najvýznamnejšou aférou počas jeho vládnutia bolo financovanie SDKÚ.  Aj keby si v SDKÚ vyťahovali peniaze na svoju činnosť zo zadku a následne si ich pchali do nosa, štátna kasa by neprišla ani o cent, štátny dlh by nenarástol, povesť Slovenska by nijako neutrpela, vymožiteľnosť práva by sa nezhoršila... (Nasledujúce čísla nie sú vhodné pre voličov s nedostatkom fantázie a nadhľadu. Mohlo by ich klepnúť.)

  • 28. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 118x
  • 174
Fico nás *******, lebo sme ******!

Ján Babarík

Fico nás *******, lebo sme ******!

Minister životného prostredia SR Jozef Medveď dnes ohlásil zrušenie zmluvy s americkou spoločnosťou Interblue Group, ktorej Slovensko predalo emisné kvóty a prerobilo tak odhadom najmenej 74 miliónov €. A to bol zrejme posledný krok Jozefa Medveďa na Ministerstve životného prostredia SR, pretože teraz ho premiér Fico nepochybne odvolá. Ako sa vyvíjal tento "obchod"? Premiér ho obhajoval od samého začiatku. V čase, keď sme si my, hlupáci, začali myslieť, že je to krádež, on započal svoj márny boj s veternými mlynmi.

  • 3. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 160x
  • 80
Nový tatranský podkôrnik – Ficožrút nenažraný

Ján Babarík

Nový tatranský podkôrnik – Ficožrút nenažraný

Ministerský návrh novej zonácie Tatier je tak nezrozumiteľný a poskrúcaný, že im to hádam aj prejde. Napriek tomu, že už je niekoľko dní na svete, ešte som nikde nenarazil na čísla, na ktorých by sa zhodli ochranári, lesníci, aj ministerskí úradníci. Isté je len jedno (určite?): minimálne 2300 hektárov Tatier klesá v stupni ochrany nižšie. Ochranári hovoria až o 5000 hektároch. Stovky hektárov tatranských lesov padnú do rúk developerom, aby na nich postavili zjazdovky a hotely pre imaginárnych turistov, stovky hektárov padnú pod starostlivým dohľadom lesníkov. Ficožrút nenažraný spôsobí takú kalamitu, po ktorej už Tatry nikdy nebudú také, aké sú teraz.

  • 2. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 073x
  • 99
Kto porazí Fica?

Ján Babarík

Kto porazí Fica?

Denník Pravda v pondelok informoval o tom, že minister obrany Baška nakúpil bez akejkoľvek súťaže izraelské vysielačky za 40 000 000 €. Obchod smeruje k bývalému sponzorovi Smeru. Deník SME včera písal, že manažér firmy, od ktorej sme nakúpili drahé a neregistrované vakcíny, je asistentom poslanca za SNS. A nás už takéto správy ani nevzrušujú. Viete si predstaviť takto odignorovaný prúser za 40 000 000 €  v nejakej - hoc aj bohatšej krajine? Otupeli sme. Pomohlo by prestať písať o činosti vlády, aby sa ľuďom vrátila citlivosť na zločin.

  • 17. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 446x
  • 122
reklama
Rozdiel medzi kradnutím Dzurindovcov a Ficovcov

Ján Babarík

Rozdiel medzi kradnutím Dzurindovcov a Ficovcov

Môj úhlavný nepriateľ Berky Jariabok, pestovateľ šalvie a slezu zo Sušian, rozdeľuje voličov na tri skupiny: Tí, čo si myslia, že všetci kradnú a preto volia toho najväčšieho zlodeja. Sú to vlci, cítia šancu. Potom sú tí, ktorí si myslia, že všetci kradnú a preto nevolia nikoho, alebo tých, čo kandidujú len pro forma. Sú to ovce, kde ich postavíš, tam sa budú pásť. Potom sú tí, ktorí si myslia, že všetci kradnú, len tí ich vyvolení nie. To sú kravy. Stále idú za najväčším volom v naivnej viere v oplodnenie. No a potom sú tí, ktorým je všetko jedno. Ale to nie je skupina, pretože to nie sú voliči. Ty starý sušanský kôň, povedal som mu a kamarátsky som ho kopol do slabín. Koňom sa to robí na znak priateľstva. A kde si nechal voličov opozície? Opozície? Spýtal sa, keď rozdýchal tie slabiny. Nájdite sa v tých troch skupinách.

  • 9. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 671x
  • 111
Ako sme sa hanbili za Mečiara, tak sa hanbíme za Fica

Ján Babarík

Ako sme sa hanbili za Mečiara, tak sa hanbíme za Fica

Pamätáte si Ficovu kampaň z roku 2002? Jej mottom bolo: Ako sa kradlo za Mečiara, tak sa kradne za Dzurindu. Jednu vec Ficovi nemožno uprieť - stále je to rovnaký ťulfas. Namiesto, aby sa chválil tým, čo dokázal, sa chváli tým, čo dokázali iní. Načo tá skromnosť, premiér? Veď ty si... Ja mu budem radšej vykať, aby si náhodou niekto nemyslel, že sa s ním kamarátim. Takú hanbu by som nerozchodil. Začalo sa to takto:

  • 3. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 443x
  • 210
Malí Slováci vo veľkom Slovensku

Ján Babarík

Malí Slováci vo veľkom Slovensku

Je na škodu nás všetkých, že tak slávne a starobylé územie, akým je Slovensko, si svoju históriu viaže na tak mladý a malý národ, akým sú Slováci. Keby ste pred tisíc rokmi, za čias nitrianskeho kniežaťa Štefana, keď sa u nás písala história strednej Európy, postavili oproti sebe Slovana z Nitry a Slovana zo Spiša a povedali im, že sú krajania - Slováci, tak by si len veľavravne poťukali po čele a kopli vás do zadku.

  • 23. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 268x
  • 65
Budú nás proti sebe štvať

Ján Babarík

Budú nás proti sebe štvať

Vstupenkou do vlády je schopnosť nájsť nepriateľa (našepkám: Maďara. Koniec šepotu), ukázať naňho prstom a urobiť hlasné bububu! Netreba robiť rozdiely medzi občanmi Slovenskej republiky a cudzincami. Maďar ako Maďar. Ak si nedáme pozor, za chvíľu bude mäsiar z Kráľovského Chlmca rovnakým nezmarom, ako pochodujúci idiot v uniforme maďarskej gardy v uliciach Miškolca. Táto vláda nevládne napriek svojmu politickému a lacnému nacionalizmu, ale vďaka nemu. Vysvetlím to, aby ste ma nemali za úplného kreténa.

  • 16. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 559x
  • 104
Nenávidím Jobbik, som maďarofobbik

Ján Babarík

Nenávidím Jobbik, som maďarofobbik

Dobrý nadpis, nie? Rýmuje sa ako sviňa. Ale hodí sa mi do textu - maďarofóbia, maďarofília, vs. Ma-amvpitchizmus. Niektoré maďarské slová a maďarské veci či ľudia vo mne vyvolávajú príjemné predstavy a vznešené asociácie - segedínsky guľáš, Jenő  Rejtő, Lokomotív GT, Maďarky (nad osemnásť rokov, zdôrazňujem!). A sú slová, pri ktorých sa mi ježí srsť - Duray Duray, Orbán, Jobbik, Félvidék, Magyar sör. Ale samotné slovo Maďar vo mne nevyvoláva nič. Ani dobré, ani zlé. Považujem to za vynikajúci dôkaz môjho ušľachtilého duševného zdravia. Ale možno je to len póza, nedajte sa pomýliť.

  • 9. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 936x
  • 38
reklama
Keby som bol Fico

Ján Babarík

Keby som bol Fico

Keby som bol Fico (ale, s dovolením, tú jeho natvrdlú červenú kravatu by som nenosil, ale mračil by som sa fest, to vám poviem!) a niekto by po mne chcel, aby som sa vyjadril k Orbánovmu prejavu, povedal by som asi toto:

  • 3. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 227x
  • 41
Hlupáci nielen pri koryte

Ján Babarík

Hlupáci nielen pri koryte

Keď krajinu spustošia katastrofálne suchá, to najhoršie na ľudí príde až rok po nich  - keď vyjedia staré zásoby a žiadne nové nie sú. V období veľkého sucha je najdôležitejšie jedno: Nezjesť všetko, aby bolo na ďalší rok čo zasiať. A čo robí naša vláda? Vyžiera nielen osivo, ale aj peniaze, ktoré sme si mohli na osivo požičať. Dúfam, že medzi čitateľmi nie sú voliči koalície, lebo sa mi nechce túto primitívnu metaforu s osivom rozoberať na drobné. Ale niečo vám poviem, milí spolubojovníci: už som vyrástol z dobráckych názorov typu „voliči nie sú sprostí, to len politici ich nedokážu osloviť." Teraz to už poviem natvrdo: Kto je ešte aj dnes fanúšikom Smeru, HZDS alebo SNS, je hlupák.

  • 25. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 619x
  • 197
Vymeniť hovädá

Ján Babarík

Vymeniť hovädá

Prednedávnom som sa vrátil po pár týždňoch z Anglicka. Na letisku som si kúpil noviny a s prekvapením (hehe, názorný príklad nesprávneho slova) som zistil, že máme problémy s Maďarmi. Po dvoch dňoch som odletel do Francúzska, aby som sa po pár týždňoch znova vrátil a zase sa s prekvapením dočítal o ďalšom zhoršení vzťahov. Vravím bratovi, reku, bradafaka, na pár týždňov vytiahnem päty z rodnej hrudy a už ste v trapiech! Uistil ma, že to s mojou neprítomnosťou nesúviselo a dobromyseľne mi navrhol, aby som prestal piť.

  • 4. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 075x
  • 49
Bola mi daná motyka

Ján Babarík

Bola mi daná motyka

Nad "Slovákmi" zo Slovenskej národnej strany mi rozum zastáva. Nebohý Štúr by sa v hrobe obracal, keby počul ich ich slovné zvratky. Taký Slota, to je stará známa firma, ten sa musel po slovensky učiť niekde v Mongolsku. Asi keď tam hľadal starých Maďarov. Nový minister Chrbet, ten už hádam ani nie je Slovák, ale nejaký naprogramovaný japonský hriankovač.

  • 19. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 329x
  • 88
Iveta Radičová potrebuje čítanosť a karmu

Ján Babarík

Iveta Radičová potrebuje čítanosť a karmu

Matematika hovorí: V druhom kole prezidentských volieb sa stretnú Ivan Gašparovič s Ivetou Radičovou. O víťazovi rozhodne čítanosť (pozornosť) a karma (hlasy). Každý bloger vie, aj keď s tým nemusí súhlasiť, aké dôležité pre budúcnosť článku je dostať sa do rebríčka  čítanosti. Zrazu to začne raketovo narastať, nielen tých pár hodín, kým je článok na titulke, ale aj počas nasledujúcich dní. Čítanosť je dôležitou súčasťou úspechu a zmyslu blogovania. Do rebríčka sa dostane článok s 2000 čitateľmi a karmou 15, o týždeň má čitateľov 10 000 a karmu 25. Každý ďalší slušný kandidát uberá Ivetu Radičovú o čítanosť.

  • 31. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 226x
  • 135
reklama
SkryťZatvoriť reklamu