reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Babarík

Ján Babarík

Bloger 
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  3x
reklama

rozprávky z tisíc a jednej noc

Terorizmus v číslach, pokoj v hlavách

Ján Babarík

Terorizmus v číslach, pokoj v hlavách

Posledné teroristické útoky v Európe - Nice, Ankara (Ankara v Európe? No toto...), Brusel, Paríž - rozpútali, celkom pochopiteľne a oprávnene, verejnú diskusiu plnú emócií. Názory sú buď protiislamské, alebo protinásilné.

  • 18. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 109x
  • 14
Ad: Terorizmus na Alzbetinom dvore

Ján Babarík

Ad: Terorizmus na Alzbetinom dvore

Reagujem sam na seba ako pako, pretoze som nemal moznost zapojit sa do diskusie k svojim clankom Terorizmus na Alzbetinom dvore I. a II. Pisat o suvislostiach medzi islamom a terorizmom je Pandorina skrinka. Ku kazdemu faktu sa vyroji mnozstvo kontrafaktov, kazda hypoteza si najde kontra-hypotezu. Vzdy, ked o tejto teme pisem, mam pocit, ze som nepovedal vsetko, ze som to mohol povedat lepsie, alebo ze som, nedajboze, povedal blbost. Takze by som takto dodatocne doplnil spominane clanky o nazor, ktory mam /zatial/ ulozeny v priecinku "principialne tezy" a ktorym sa pokusim zodpovedat nieco malo z diskusii.

  • 12. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 161x
  • 8
Terorizmus na Alzbetinom dvore II. – Oblecte im dresy

Ján Babarík

Terorizmus na Alzbetinom dvore II. – Oblecte im dresy

Britska policia je pod tlakom. Nedavne udalosti na letisku v Glasgowe a v uliciach Londyna ju nutia k castym kontrolam najma na letiskach, avsak bez pouzitia rasoveho profilovania potencialnych pachatelov. Vsetci podozrivi z nedavnych nevydarenych utokov su mladi ludia azijskeho alebo blizkovychodneho povodu. Policajti sa vsak nesmu zameriavat na ludi na zaklade rasy alebo veku.

  • 6. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 674x
  • 13
Terorizmus na Alzbetinom dvore I. - Oblecte si dresy

Ján Babarík

Terorizmus na Alzbetinom dvore I. - Oblecte si dresy

Pokusim sa byt strucny a vyhnut sa principom, lebo to by som sa opakoval. A opakovanie je matka mudrosti a s tym ja nemam nic spolocne. Co sa stalo nove na Alzbetinom dvore? Minulu sobotu o 2. po polnoci objavila policia v Londyne auto plne vybusnin, o 2.30 druhe s podobnym obsahom, o 3.15 poobede v ten isty den dvaja muzi na jeepe s podobnym nakladom vpalili do budovy letiska v Glasgowe. Ani jedno z tych aut nevybuchlo. Technicke priciny, nie moralne. Keby vybuchli, boli by tam stovky, mozno tisice mrtvych, medzi nimi zrejme aj Slovaci. Na letiskach je nas dnes pomaly viac ako v krcmach.

  • 6. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 321x
  • 12
Aký by bol kurz na moje prežitie?

Ján Babarík

Aký by bol kurz na moje prežitie?

Podľa prieskumu BBC je väčšina ľudí na svete presvedčená, že západnú civilizáciu a islam viac vecí spája, ako rozdeľuje. Len 28 % si myslí, že sa nevyhneme konfliktu. Ja patrím medzi tých 72 percent, ktorí ozbrojený stret civilizácií neočakávajú, zároveň však do tej menšiny, ktorá vidí viac rozdielov, ako spojníc (ak za spoločné nepovažujeme aj také samozrejmosti, ako napr. krvný obeh, alebo rodičovská láska). Hneď na úvod začnem rozdielom, ktorý považujem za tak zásadný, že sotva môže niečo z toho, čo nás spája, vyrovnať skóre. Aký by bol kurz na moje prežitie?

  • 21. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 650x
  • 34
reklama
Islam - čo takto dať si fatwu?

Ján Babarík

Islam - čo takto dať si fatwu?

Islam pre mňa už dávno nie je len náboženstvom. V mojich predstavách je náboženstvo kostol, viera, sväté obrázky, ale hlavne výsostne intímne územie jednotlivca. Islam považujem za ideológiu, ktorá - nech sa na to pozerám akokoľvek všestranne - nie je kompaktibilná s tou, v ktorej si prajem žiť. Od svojich veriacich vyžaduje podriadenosť v takmer všetkých oblastiach praktického života. Čo by mi mohlo byť jedno, keby táto ideológia nevyžadovala podriadenosť aj odomňa a mojich najbližších, resp. keby som nemal pocit, že k tomuto požiadavku dôjde. A ja ten pocit mám a teraz vám vysvetlím prečo.

  • 3. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 756x
  • 43
Už dosť!

Ján Babarík

Už dosť!

V roku 1998 sme robili kampaň Cesta pre Slovensko. Priaznivci Mečiara a mečiarizmu ju mohli vnímať provokatívne. Táto kampaň pomerne jasne ich modly a ideály definovala ako zlo, ktoré ubližuje slušným ľuďom. Táto kampaň mečiarovcov mohla urážať. Kolega Arpád Krausz, ktorý viedol jednu skupinu aktivistov, sa dostal do Trnavy v čase legendárneho zjazdu HZDS na miestnom štadióne. Keď mečiarovci vychádzali, priamo pri vchode im Árpiho ľudia strkali do rúk brožúrky. Keď sme sa ho pýtali, prečo ich takto provokuje, povedal, že na to má právo. Čo keby vtedy títo mečiarovci Árpiho zabili a spálili mu dom? Tvrdili by multikulturalisti a rôzni tolerantní pacifisti, že ich nemal provokovať?

  • 12. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 104x
  • 28
reklama
SkryťZatvoriť reklamu